piątek, 11 stycznia 2013

postarzanie mebli...


Gabrysiu postarzanie mebli za pomocą przecierki było już prezentowane na wielu blogach…ale specjalnie dla Ciebie…
W pierwszej kolejności musimy zmatowić powierzchnię przedmiotu, możemy to zrobić papierem ściernym ja polecam kostki do szlifowania lub wełnę stalową, są do kupienia każdym większym sklepie budowlanym
wata stalowa

kostka szlifierska


Następny etap to zaplanowanie koloru, który będzie podkładem pod naszą warstwę wierzchnią. Ja zostawiłam naturalny brąz komody, który po przecierce wyłania się spod bieli. Jeśli planujemy mebel w jasnej tonacji to farba podkładowa powinna być ciemniejsza. Wybraną farbą malujemy całość. Musimy odczekać, aż dobrze przeschnie. Następnie zwykłą świecą przecieramy wszystkie ranty naszego mebla i te miejsca, w których spod bieli ma wyłaniać się ciemne tło. Tak przygotowany przedmiot możemy już pomalować na biało. Zostawiamy do całkowitego wyschnięcia, najlepiej odczekać przynajmniej dobę i można zabrać się za przecieranie tych miejsc, które wcześniej pokryliśmy świecą. I tak stajemy się właścicielką starego mebla w nowej odsłonie. Dla spotęgowania efektu końcowego można mebel ozdobić napisem w stylu vintage. 


...ale o tym już innym razem :)

3 komentarze:

  1. Witaj!Trafiłam na Twój blog dzięki Iszy-Sza a skoro już tu jestem i oglądam wspaniałe prace to prosze o poradę:)

    mam stół,wiekowy dosyć.po środku niego zrobiono coś strasznego...dziura na wylot wielkości 15x4 cm.i moje pytanie:czym to zalepić?będę wdzięczna za odpowiedź na maila e.kolobius@gmail.com

    pozdrawiam;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mail już poszedł...mam nadzieję, że pomogę rozwiązać problem:)

      Usuń